Öppet möte om sjukvården i Ljungby

Ronja Bergsjö
Språkrör
MP Kronoberg

Nils Seye Larsen
Rikdagsledamot
Miljöpartiet

Magnus P.
Wåhlin

Toppkandidat
MP Kronoberg

Hur skapar vi en jämlik vård och ett
samhälle som fungerar för alla?


Sjukvården och funktionsrätten står inför stora utmaningar, och vi i Miljöpartiet vill bjuda in dig till ett öppet samtal om hur vi gör Kronoberg bättre.


Vi gästas av Nils Seye Larsen riksdagsledamot från socialutskottet, som tillsammans med våra regionala företrädare Magnus P. Wåhlin och Ronja Bergsjö diskuterar framtidens vård och hälsa.


Vi kommer bland annat att prata om:

  • Hur vi stärker funktionsrätten i praktiken.
  • En trygg sjukvård nära dig.
  • Hur vi skapar en hållbar arbetsmiljö för vårdens personal.


Mötet är öppet för alla och vi ser fram emot dina frågor och inspel!

När: 11 maj kl. 17.15 – 18.30

Var:Var: Grand Ljungby, Cafeterian. Finns fika